top of page

Təhsildə Fin Modeli

Updated: Oct 22, 2022

Finlandiyada təhsil sisteminin uğurlu olduğunu hamımız bilirik, bəs bu uğurun sirri nədir? Kiçik ölkə olan Finlandiyanı təhsildə zirvəyə aparan prinsiplər və təcrübələr hansılardır? Təhsildə bizi onlardan fərqləndirən səbəblər nələrdir? Bütün bu suallara kitabın müəllifi Finlandiyalı pedaqoq Dr. Pasi Sahlberg Finlandiya haqqında şəhər əfsanələrini təkzib edərək cavab verdi.



Dr. Pasi Sahlberg 2013-2016-cı illərdə Harvard Universitetində qonaq professor kimi mühazirələr oxuyub. O, təhsillə bağlı çoxlu məqalələr yazmış, müxtəlif ölkələrdə konfranslar vermiş, bir çox mükafatlara layiq görülmüş pedaqoqdur. O, Avstraliyanın Yeni Cənubi Uels Universitetində dərs deməyə davam edir.



Kitabın ön sözü təhsil alimi Dr. Özgür Bolat tərəfindən yazılmışdır. Kitabı oxumazdan əvvəl Dr. Özgür Bolatın kitabın qapısını ön sözlə açdığını görürük. Dr. Özgür Bolat Finlandiyanın təhsildə bizə bənzəyən və fərqli cəhətlərini üç sual altında sadalayır:


1. Onlar və bizim bildiklərimiz

2. Bizim bilmədiklərimizdən başqa onların bildikləri

3. Bizim inanmadıqlarımıza, lakin onların inandıqlarına


Təhsildə Fin Modelinin müəllifi Dr. Bütün məsələnin təhsilə rəhbərlik mədəniyyətində olduğunu bildirən Pasi Sahlberq kitabı dörd hissəyə ayırıb.


1. Daimi fasilə və fiziki fəaliyyət möhkəm öyrənmə təcrübəsi üçün çox vacibdir. “Finlandiyada məktəblərdə tənəffüs vaxt itkisi kimi deyil, əsas təhsil kimi qəbul edilir. Həqiqi öyrənmə tez-tez açıq havada, fiziki fəaliyyət zamanı, başqaları ilə söhbət edərkən baş verir. Yaxud dərsdə az öncə deyilənləri mənimsəmək üçün dayanıb düşünmək imkanı olduqda; yəni tənəffüs zamanı”.


2. Kiçik məlumatlar çox vaxt təhsildə köklü dəyişikliklər üçün böyük verilənlərdən daha effektiv vasitədir. "Təhsil sahəsində bu kiçik ipuçları çox vaxt məktəblərin görünməz toxumasında gizlənir və bu toxumanı anlamaq təhsildə irəliləyiş əldə etmək üçün vacibdir."


3. Təhsildə əldə olunan qazancları daha keyfiyyətli hala gətirməyin yolu bərabərliyi təmin etməkdir. “Təhsildə bərabərliyə güclü vurğu Finlandiya məktəblərinin missiya bəyanatlarının olmazsa olmazlarından birinə çevrilmişdir; yəni şagirdlərin ailə və həyat şəraitinin onların məktəbdəki nailiyyətlərinə təsir etməməsi Finlandiyalı müəllim və idarəçilərin bir nömrəli prioritetidir”.


4. Finlandiya təhsil sistemi haqqında saxta məlumatlar və şəhər əfsanələri daha yaxşı təhsil sisteminin qurulması səylərinə mane ola bilər. “Finlandiyadakı müəllimlər düşünürlər ki, məktəblər beynəlxalq imtahanlarda ballarını yenidən yüksəltməkdənsə, gənclərə həyatlarında lazım olanları öyrətməlidirlər”.



Risk götürməyi və yeniliyi öyrətmək üçün finlər ildə bir günü (13 oktyabr) uğursuzluq günü elan edərək, uğursuzluğun qaçılmaz olduğunu və öyrənmənin bir parçası olduğunu vurğulayırdılar. Robert Kennedi bu vəziyyəti belə ifadə etmişdir: “Yalnız böyük uğursuzluqlarla üzləşənlər böyük uğur qazanar”.



Dr. Pasi Sahlberg Finlandiya təhsil sisteminin bütün aspektlərini sadə və səlis üslubda izah etdi. Hər bir pedaqoqun yararlana biləcəyi ideyaları konkret misallarla təqdim edərkən, təhsil sahəsində edilən dəyişiklikləri tələsdirməməyimizi xəbərdar edir. O, əsas mesajını bildirərək kitabı belə yekunlaşdırır: “Təhsil sahəsində istifadə oluna biləcək bir çox idarəetmə ideyaları və innovasiyalar artıq sizi dünyanın bir yerində və ya ölkənizdə gözləyir. Pedaqoqun işi onları tapmaq, öyrənmək və işləyəcəklərini düşünürlərsə, tətbiq etməkdir”.



Müəllif: Fatma Kose

bottom of page